Το ν' αποκτήσεις πολλά χρήματα είναι θράσος, να τα διαφυλάττεις είναι σοφία και να τα ξοδέψεις σωστά είναι τέχνη.H παραπάνω φράση ανήκει στον Μπ. Αβερμπαχ και για πολλούς μοιάζει απερίσκεπτη καθώς πιστεύουν ότι το θράσος από μόνο του είναι αρκετό για περιπλεύσει κάποιος την Αχερουσία της ζωής πριν διαβεί στις όχθες του Αχέροντα.
Τόσο η σοφία όσο και η τέχνη μοιάζουν περιττές για τους περισσότερους κυνηγούς του χρήματος και δη του εύκολου, όπως αρέσκεται να εμφανίζεται το χρηματιστηριακό. Για όσους θελήσουν να ψάξουν λίγο βαθύτερα θα διαπιστώσουν ότι τα πράγματα είναι αλληλένδετα και ότι η ενασχόληση με το χρηματιστήριο όπως και κυρίως με την ζωή εκτός από πλούτο σε μετρητό αξίζει για τον πλούτο σε εμπειρίες και αισθήματα που προσφέρει.
Η τέχνη, τα ταξίδια, τα βιβλία, οι θεσπέσιες μουσικές, οι φιλίες, οι σχέσεις, οι περιπέτειες που περικλείουν τα ρίσκα στην ζωή των ανθρώπων μοιάζουν κατ’ αναλογία, με τα χρηματιστηριακά κέρδη στην ζωή των κερδοσκόπων: άλλοτε και για άλλους έρχονται εύκολα και άλλοτε για άλλους δύσκολα. Το ζητούμενο και στις δυο περιπτώσεις δεν είναι μόνο του θράσος που χρειάζεται να τα αποκτήσει κάποιος, αλλά η σοφία να τα διατηρήσει και προπαντός η τέχνη να τα ξοδέψει σωστά.
Ο Νικητής Ερως είναι ένα από τα πιο γνωστά έργα του Καραβάτζιο, μια από τις σπουδαιότερες μορφές που πέρασαν στο κόσμο της ζωγραφικής. Οι λογιστές μπορεί να δουν σε αυτόν την αξία που κρέμεται στο καρτελάκι της τιμής.
Οι μέλλοντες νεκροί τον θάνατο πατήσαντα, οι γεροντοκόρες τον νυμφίο και ύπανδρες το πρίγκιπα εραστή και οι πολλοί τίποτα.Αν κάποιος χαρίσει μια δεύτερη πιο προσεκτική ματιά θα δει ένα παιδί με φτερά αετού να εξέρχεται νικητής, έχοντας ρίξει στα πόδια του όλα τα σύμβολα της ισχύος και της γνώσης: Ένα βασιλικό σκήπτρο με ένα στέμμα, μια πανοπλία, μουσικά και γεωμετρικά όργανα και μια υδρόγειο.
Όλα αυτά είναι υπό την κυριαρχία του. Τα χρήματα δεν κάνει καν το κόπο να τα εμφανίσει ο καλλιτέχνης και ας χορηγούσε τη τέχνη η οικογένεια Τζιουστινιάνι, που είχε αποκτήσει περιουσία από τραπεζικές εργασίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου