Η ζωγραφική όσο και αν φαίνεται απίστευτο σε κάποιους έχει παίξει το παρελθόν το ρόλο που παίζουν σήμερα τα media. Ητοι, της διαχείρισης της πληροφορίες που σηματοδοτεί: άσκηση εξουσίας.
Καθώς δε η ζωγραφική εκτός του πρώτου επιπέδου ανάγνωσης από το συνειδητό, προσφέρεται και για άλλα επίπεδα ανάγνωσης από το ασυνείδητο, είναι φανερό ότι η επιρροή της ενδέχεται εκτείνεται σε μεγαλύτερο βάθος από την επιφανειακή επιρροή των εικόνων που υπάρχουν στις ειδήσεις και τις διαφημίσεις.
Σήμερα είναι αποδεκτό απ’ όλους ότι οι άνθρωποι που θέλουν να ασκούν εξουσία το πρώτο πράγμα που μαθαίνουν να διαχειρίζονται είναι η εικόνα τους. Στην συνέχεια έπεται η διαχείριση του λόγου τους.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που σε όλους τους αιώνες και όλες τις εποχές οι ζωγράφοι και λοιποί καλλιτέχνες ήταν επιχορηγούμενοι και παρακοιμώμενοι της εκάστοτε εξουσίας.
Ηταν αυτοί που φιλοτεχνούσαν την εικόνα της εκάστοτε εξουσίας και των ανθρώπων της τόσο προς τους υπηκόους ή αυτούς που διαχειρίζονταν τους υπηκόους.
Ηταν αυτοί που φιλοτεχνούσαν σε συνεργασία με τα ιερατεία κάθε κοινωνίας την εικόνα που έπρεπε να έχουν οι πιστοί για το θείο και τις διάφορες μορφές του.
Μετά την βιομηχανική επανάσταση όπως πολλά πράγματα οι τέχνη εκδημοκρατίστηκε. Αυτό σημαίνει ότι οι κοινωνίες μέσω της ζωγραφικής και των καλλιτεχνών της προσπάθησαν να αυτοπροσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά τους. Να εικονογραφήσουν τους φόβους και τις ελπίδες τους μέσα από τα πρόσωπα, τα σώματα και τα πράγματα.
Ο πίνακας του Ζακ Λουι Νταβιντ Ο Ναπολέων διασχίζει το πέρασμα του Αγίου Βερνάδρου στις Αλπεις, αφορά στην εικονογράφηση μιας εκστρατείας του μεγάλου στρατηλάτη για την οποία χρειάστηκε να διαβεί τις Αλπεις.
Αν και τις Αλπεις ο Ναπολέων τις διέβη πάνω σε ένα ταπεινό μουλάρι, συναχομένος για την ανάγκες της εξουσίας ο καλλιτέχνης διάλεξε να παρουσιάσει την παρακείμενη εκδοχή.
Καθώς δε η ζωγραφική εκτός του πρώτου επιπέδου ανάγνωσης από το συνειδητό, προσφέρεται και για άλλα επίπεδα ανάγνωσης από το ασυνείδητο, είναι φανερό ότι η επιρροή της ενδέχεται εκτείνεται σε μεγαλύτερο βάθος από την επιφανειακή επιρροή των εικόνων που υπάρχουν στις ειδήσεις και τις διαφημίσεις.
Σήμερα είναι αποδεκτό απ’ όλους ότι οι άνθρωποι που θέλουν να ασκούν εξουσία το πρώτο πράγμα που μαθαίνουν να διαχειρίζονται είναι η εικόνα τους. Στην συνέχεια έπεται η διαχείριση του λόγου τους.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που σε όλους τους αιώνες και όλες τις εποχές οι ζωγράφοι και λοιποί καλλιτέχνες ήταν επιχορηγούμενοι και παρακοιμώμενοι της εκάστοτε εξουσίας.
Ηταν αυτοί που φιλοτεχνούσαν την εικόνα της εκάστοτε εξουσίας και των ανθρώπων της τόσο προς τους υπηκόους ή αυτούς που διαχειρίζονταν τους υπηκόους.
Ηταν αυτοί που φιλοτεχνούσαν σε συνεργασία με τα ιερατεία κάθε κοινωνίας την εικόνα που έπρεπε να έχουν οι πιστοί για το θείο και τις διάφορες μορφές του.
Μετά την βιομηχανική επανάσταση όπως πολλά πράγματα οι τέχνη εκδημοκρατίστηκε. Αυτό σημαίνει ότι οι κοινωνίες μέσω της ζωγραφικής και των καλλιτεχνών της προσπάθησαν να αυτοπροσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά τους. Να εικονογραφήσουν τους φόβους και τις ελπίδες τους μέσα από τα πρόσωπα, τα σώματα και τα πράγματα.
Ο πίνακας του Ζακ Λουι Νταβιντ Ο Ναπολέων διασχίζει το πέρασμα του Αγίου Βερνάδρου στις Αλπεις, αφορά στην εικονογράφηση μιας εκστρατείας του μεγάλου στρατηλάτη για την οποία χρειάστηκε να διαβεί τις Αλπεις.
Αν και τις Αλπεις ο Ναπολέων τις διέβη πάνω σε ένα ταπεινό μουλάρι, συναχομένος για την ανάγκες της εξουσίας ο καλλιτέχνης διάλεξε να παρουσιάσει την παρακείμενη εκδοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου