Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2007

H μέθοδος Νταλί


H Μαντόνα των σωματιδίων μοιάζει με επίκληση του σουρεαλιστή ζωγράφου στη θεότητα της φυσικής σε μια εποχή που η ανθρωπότητα λίγα χρόνια πριν είχε καταφέρει να διαβεί το κατώφλι της πυρηνικής σχάσης με αξιοθρήνητο τρόπο.

Ο Νταλί κατηγορήθηκε από πολλούς για καπηλεία ακραίων απόψεων προκειμένου να κάνει μάρκετινγκ στο έργο του και τον ίδιο. Ότι άρπαξε τις θεωρίες για το ρόλο του ασυνείδητου στην τέχνη και σαν κολυμβήθρα του Σιλωάμ εκεί μέσα ξέπλυνε ιδιοτροπίες και καπρίτσια.

Ακόμη και αν δεχτεί κάποιος ότι έχει δίκιο η πολυπληθής κατηγορία των επικριτών, τα έργα του Νταλί, από το σύνολο των υπερρεαλιστών, είναι μεταξύ αυτών που κατάφεραν να διασπάσουν τους αποστειρωμένους κύκλους των φίλων της τέχνης και να συλλαβίσουν σκηνές από αθέατή τους πλευρά, στα μυαλά πολλών ανθρώπων.

Στα έργα του Νταλί ο προσεκτικός επενδυτής μπορεί να διακρίνει πολλές από της πηγές της κακοδαιμονίας και της ευδαιμονίας που διακρίνει στον ίδιο και άρα τους άλλους. Ο ψαγμένος επενδυτής και κερδοσκόπος μπορεί να εντρυφήσει σε «φαντάσματα» και τους «αγγέλους» που αφήνουν κεκρόπορτες να χάσκουν ανοιχτές.

Οι ανοιχτές ψυχές είναι ο συντομότερος δρόμος για τα ανοιχτά πορτοφόλια, όσων κάνουν τον εύκολο πλουτισμό καθημερινό ανερμάτιστο ευαγγέλιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: