Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2007

Ιερό και βλάσφημο


Το είμαι ή το φαίνομαι αποτελεί σημαντικότερη παράμετρο για την ευτυχή και επιτυχή διαβίωση κάποιου στο μάταιο τούτο κόσμο; Οι απαντήσεις ποικίλλουν.

Είμαι σχεδόν βέβαιος, όμως, ότι τόσο στη ζωή όσο και στο χρηματιστήριο οι περισσότεροι διαλέγουν το φαίνεσθαι. Εγώ πάλι κρατώ αυτό που μου είχε πει κάποτε ένας από τους σημαντικούς επιχειρηματικούς παράγοντες του τόπου: «Θέλω να είμαι ισχυρότερος απ’ τι φαίνομαι».

Μπορεί ένας ευαγγελιστής να μοιάζει με αγρότη με τις χερούκλες και τις ποδάρες χοντροκομμένες και απογυμνωμένες; Ένας άγγελος Κυρίου θα μπορούσε να στέκεται γεμάτος νάζι σαν πεταλουδίτσα να υπαγορεύει θεόπνευστα κείμενα;

Ποιος ξέρει... Όλα αυτά έχουν συμβολική σημασία, όπως συμβολική σημασία έχει αποκτήσει η ζωή, το έργο και η θυσία του Χριστού.

Πάντως, όταν ο Καραβάτζιο εμφάνισε το έργο ο Ματθαίος και ο Αγγελος στην εκκλησία που το είχε παραγγείλει του το επέστρεψαν χωρίς πολύ σκέψη, σαν άσεμνο.

Αναγκάστηκε να καλύψει τα γυμνά σημεία του ευαγγελιστή και να συμμαζέψει την εμφάνιση του Αγγέλου.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=5657&subid=2&pubid=357062#

Δεν υπάρχουν σχόλια: