-Γρήγορα, της είπε, σε παρακαλώ. Η ψυχή μου είναι κουρασμένη από την προσπάθεια της κυριαρχίας, μολυσμένη από το μάταιο πόθο της νομής. Πρέπει να εξαγνισθώ και να βρω ξανά ολάκαιρη την ανθρωπιά μου. Γρήγορα, χρυσή μου στο πιάνο! Σώσε με, με το βάλσαμο των ταιριασμένων ήχων…
…Η μαγεία της ηχηρής δημιουργίας διαπότιζε την ψυχή του, την απομόνωσε απ’ την πραγματικότητα, την εξάγνισε απ’ τη φθορά του κακού πάθους, της πρόσδωσε ύψιστη νοημοσύνη και την ξάπλωσε σε ένα Σύμπαν διάφανο σαν κρύσταλλο, κατανοητό ως το στερνό μόριο.
Σκριάμπιν, Ντεμπυσύ, Σκαρλάτι, Σούμαν. Η εναλλαγή δίνει σκληρά χτυπήματα στην δημιουργημένη αισθητική ατμόσφαιρα. Η μορφή της γυναίκας, της συνεπαρμένης απ’ τη δημιουργική ερμηνεία, έχει εκείνη την έκφραση της υπέρτατης ηδονής, που αγγίζει τα όρια της οδύνης. Το δεξί της πόδι, όπως ρυθμίζει την ένταση του ήχου πιέζοντας το πεντάλ, έχει τις συσπάσεις της μεγάλης γενετήσια στιγμής. Όλο το κορμί δονείται από την επενέργεια γονιμικών ιμέρων.
Ο Κίτρινος Φάκελλος σελ. 176-177
Μ. Καραγάτσης
Εκδόσεις Εστία
(Το πρότυπο είναι σε πολυτονικό)
…Η μαγεία της ηχηρής δημιουργίας διαπότιζε την ψυχή του, την απομόνωσε απ’ την πραγματικότητα, την εξάγνισε απ’ τη φθορά του κακού πάθους, της πρόσδωσε ύψιστη νοημοσύνη και την ξάπλωσε σε ένα Σύμπαν διάφανο σαν κρύσταλλο, κατανοητό ως το στερνό μόριο.
Σκριάμπιν, Ντεμπυσύ, Σκαρλάτι, Σούμαν. Η εναλλαγή δίνει σκληρά χτυπήματα στην δημιουργημένη αισθητική ατμόσφαιρα. Η μορφή της γυναίκας, της συνεπαρμένης απ’ τη δημιουργική ερμηνεία, έχει εκείνη την έκφραση της υπέρτατης ηδονής, που αγγίζει τα όρια της οδύνης. Το δεξί της πόδι, όπως ρυθμίζει την ένταση του ήχου πιέζοντας το πεντάλ, έχει τις συσπάσεις της μεγάλης γενετήσια στιγμής. Όλο το κορμί δονείται από την επενέργεια γονιμικών ιμέρων.
Ο Κίτρινος Φάκελλος σελ. 176-177
Μ. Καραγάτσης
Εκδόσεις Εστία
(Το πρότυπο είναι σε πολυτονικό)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου