Τι μπορεί να συμβεί σε 147 ναυαγούς μετά από αρκετές μέρες περιπλάνησης στη θάλασσα πάνω σε μια σχεδία; Είναι απλό, ότι και σε μερικά δισεκατομμύρια ανθρώπους που «ναυάγησαν» σε ένα πλανήτη.
Καθώς το γαλλικό ιστιοφόρο Μέδουσα έπλεε προς τις ακτές της Σενεγάλης, έπεσε πάνω σε ένα βράχο και βούλιαξε. Επεσαν οι βάρκες και φτιάχτηκε μια πρόχειρη σχεδία προκειμένου οι επιζώντες να διεκπεραιωθούν στην πλησιέστερη ακτή.
Κατά κακή τύχη το σκοινί που συνέδεε την σχεδία με τις βάρκες κόπηκε πάνω στην θαλασσοταραχή και οι σχεδία έπλεε επί μέρες στη θάλασσα με 147 επιβαίνοντες χωρίς νερό, ψωμί και προφανώς υπομονή και πίστη.
Το Αργος, συνοδευτικό πλοίο της Μέδουσας μετά από αρκετές ημέρες βρήκε και περισυνέλεξε τους ναυαγούς. Από τους 147 είχαν επιβιώσει 15.
Καταγράφηκαν φαινόμενα, φονικών, διαμάχης και κανιβαλισμού στη σχεδία. Ο Ζερικό (Gericault Jean-Louis-Thiodore (1791-1824) ) από κάποιες διηγήσεις επιζώντων ζωγράφισε τον γνωστό πίνακα η Σχεδία της Μέδουσας που βρίσκεται στο Λούβρο.
Στον πίνακα αυτόν που είναι από τους πιο διάσημους στο κόσμο προσπάθησε να συμπεριλάβει την οργή που υπήρξε εκείνη την περίοδο για την ανικανότητα των αξιωματικών που επέτρεψαν να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά και για την σκληρότητα ανθρώπου προς άνθρωπο.
Υπάρχει επίσης και ελπίδα σ’ αυτούς που στέκουν και ατενίζουν τον ορίζοντα ελπίζοντας να βρουν τη σωτηρία τους. Στον πίνακα υπάρχουν επίσης τρεις μαύροι. Αυτό ερμηνεύεται σαν μια προσπάθεια του ζωγράφου να περάσει ένα μήνυμα για τον πανανθρώπινο χαρακτήρα της δυστυχίας και την καθυστέρηση της Γαλλίας να καταργήσει το δουλεμπόριο.
Ο πίνακας παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στο Παρισινό σαλόνι του 1819, αλλά δεν βρήκε αγοραστή. Βοήθησε όμως στην άνοδο της φήμης του ζωγράφου, αλλά κυρίως αυτός πίνακας αποτέλεσε ένα δυνατό κρίκο στην ενδυνάμωση του αντιβουρβωνικού αισθήματος των γάλλων της εποχής.
Καθώς το γαλλικό ιστιοφόρο Μέδουσα έπλεε προς τις ακτές της Σενεγάλης, έπεσε πάνω σε ένα βράχο και βούλιαξε. Επεσαν οι βάρκες και φτιάχτηκε μια πρόχειρη σχεδία προκειμένου οι επιζώντες να διεκπεραιωθούν στην πλησιέστερη ακτή.
Κατά κακή τύχη το σκοινί που συνέδεε την σχεδία με τις βάρκες κόπηκε πάνω στην θαλασσοταραχή και οι σχεδία έπλεε επί μέρες στη θάλασσα με 147 επιβαίνοντες χωρίς νερό, ψωμί και προφανώς υπομονή και πίστη.
Το Αργος, συνοδευτικό πλοίο της Μέδουσας μετά από αρκετές ημέρες βρήκε και περισυνέλεξε τους ναυαγούς. Από τους 147 είχαν επιβιώσει 15.
Καταγράφηκαν φαινόμενα, φονικών, διαμάχης και κανιβαλισμού στη σχεδία. Ο Ζερικό (Gericault Jean-Louis-Thiodore (1791-1824) ) από κάποιες διηγήσεις επιζώντων ζωγράφισε τον γνωστό πίνακα η Σχεδία της Μέδουσας που βρίσκεται στο Λούβρο.
Στον πίνακα αυτόν που είναι από τους πιο διάσημους στο κόσμο προσπάθησε να συμπεριλάβει την οργή που υπήρξε εκείνη την περίοδο για την ανικανότητα των αξιωματικών που επέτρεψαν να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά και για την σκληρότητα ανθρώπου προς άνθρωπο.
Υπάρχει επίσης και ελπίδα σ’ αυτούς που στέκουν και ατενίζουν τον ορίζοντα ελπίζοντας να βρουν τη σωτηρία τους. Στον πίνακα υπάρχουν επίσης τρεις μαύροι. Αυτό ερμηνεύεται σαν μια προσπάθεια του ζωγράφου να περάσει ένα μήνυμα για τον πανανθρώπινο χαρακτήρα της δυστυχίας και την καθυστέρηση της Γαλλίας να καταργήσει το δουλεμπόριο.
Ο πίνακας παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στο Παρισινό σαλόνι του 1819, αλλά δεν βρήκε αγοραστή. Βοήθησε όμως στην άνοδο της φήμης του ζωγράφου, αλλά κυρίως αυτός πίνακας αποτέλεσε ένα δυνατό κρίκο στην ενδυνάμωση του αντιβουρβωνικού αισθήματος των γάλλων της εποχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου